Toeristenmarkt 2017

Geen categorie

Iedere dinsdag van 27 juni t/m 29 augustus in het centrum van Katwijk: de toeristenmarkt! Dit jaar maar liefst 10 verschillende markten; dat zijn 10 goede redenen om de toeristenmarkt te bezoeken. De officiële opening is op dinsdag 27 juni om 19.00 uur op het Andreasplein. De toeristenmarkt is een leuk uitje voor het hele gezin. De kraampjes met de verschillende thema’s vindt u op het Andreasplein. De markt is van 13.00 – 21.00 uur.

Dinsdag 27 juni: Veiligheidsdag

Veiligheid is in ieders belang. Daarom zijn de brandweer, de politie, de ambulancedienst, het Rode Kruis en de GOA’s op deze toeristenmarkt te vinden. Om 19.00 uur is de officiële opening op het Andreasplein. ’s Avonds treedt muziekvereniging UNI op.

Dinsdag 4 juli: Katwijk, verrassend en gastvrij, ook in de horeca!

Proeven, ruiken, zien, maar vooral … beleven! Laat u verrassen door de nieuwste producten en inspirerende demonstraties. Doe mee aan verschillende workshops. Er zijn mooie prijzen mee te winnen. Om de sfeer compleet te maken zijn er optredens van Katwijkse muzikanten. Kortom: laat u verrassen en geniet!

Dinsdag 11 juli: Maritiemdag

Ahoy, liefhebbers van nautische zaken opgelet: het is weer Maritiemdag! Kom kijken bij het touwknopen, paling roken en andere ambachten. Natuurlijk zijn de KRB en de KNRM aanwezig. Na afloop van de markt een demonstratie op zee van de reddingboot ‘Edith Grondel’. ’s Avonds kunt u inhaken en meedeinen met een shantykoor.

Dinsdag 18 juli: Energiemarkt

Energie besparen is leuk! Dat kunt u op deze Energiemarkt zien: slimme manieren om duurzame energie op te wekken, energie besparen in huis, duurzame vormen van vervoer en oplossingen voor het hergebruiken van materialen. Steek uw licht op en doe mee aan de noodzakelijke energiebesparing. Inspirerend en winstgevend.

Dinsdag 25 juli: Oldtimerdag

Liefhebbers van klassieke, antieke auto’s opgelet! Kom een diversiteit aan oude modellen bewonderen, waaronder twee historische brandweerauto’s. Of maak een ritje met een oude bus van het Haags Bus Museum. Dixielandband Alacarte zorgt voor sfeervolle muziek.

Dinsdag 1 augustus: Standwerkersconcours

Maar liefst 15 standwerkers uit het hele land strijden om de titel ‘Beste standwerker van Katwijk’. In het gevecht om de felbegeerde titel worden de meest uiteenlopende artikelen aan de man gebracht: van blikopeners tot nagelsetjes en van pannen tot groentesnijattributen. Kom naar het Andreasplein voor dit spektakel van de lach op het gebied van verkoopdemonstraties. De deskundige jury reikt om 21.15 uur de prijzen uit bij De Bonte Kraai (Andreasplein).

Dinsdag 8 augustus: Kunst in Katwijk

De kunstmarkt wordt georganiseerd door KuCo, een samenwerkingsverband van kunstenaars, kunstvormen en -stromen. Kunstenaars uit Katwijk en de regio zijn aanwezig om workshops en presentaties te geven. Kom kijken bij het ‘en plein air’ schilderen. Kom luisteren naar de gedichtenmarathon. Een interessante en actieve dag. Die wil niemand missen. ’s Avonds is er muziek!

Dinsdag 15 augustus: Kids Party

De kinderen gaan zich vandaag echt niet vervelen! Daar zorgt deze editie van de toeristenmarkt wel voor. Wat kun je allemaal komen doen:

• cupcakes bakken en versieren
  • decopatchen: de nieuwe manier van versieren
  • glittertattoo’s aanbrengen
  • model worden in één dag: een echte catwalk met verkleden, visagie en hairstyling
  • schminken
  • sieraden maken
  • tasjes pimpen

Dinsdag 22 augustus: Brocante streekmarkt

Altijd gezellig, de brocante streekmarkt. Kom struinen langs de kraampjes met curiosa, boeken, brocante, heerlijke biologische streekproducten en snuisterijen. Er staat iets leuks te gebeuren, dus kom vooral even langs. ’s Avonds natuurlijk muziek!

Dinsdag 29 augustus: Vrijwilligersmarkt

VIP Katwijk en het Welzijnskwartier staan garant voor de leukste vrijwilligersmarkt op deze laatste toeristenmarkt van het jaar! Maar liefst 30 vrijwilligersorganisaties laten zien wat zij doen in onze gemeente. Kom kennismaken met organisaties uit o.a. de sectoren sport, belangen, jongeren, welzijn en zorg. Deze laatste toeristenmarkt is open van 13.00 – 21.00 uur.